Contact

Nieuwe aanmeldingen, vragen en bereikbaarheid

Voor nieuwe aanmeldingen wordt u verzocht te bellen naar een telefonisch spreekuur. We hebben dan de tijd om met u (kort) de reden van aanmelding te bespreken en met u mee te denken of uw kind bij ons op de juiste plek is.

Wilt u zorgen dat u het BSN-nummer van uw kind, de verwijsbrief van de huisarts of beschikking van de gemeende bij de hand heeft?

Het telefonisch spreekuur op locatie Woerden (0348-417121) is op de volgende tijden:
Maandag 12.30 – 13.30 uur
Donderdag 12.30 – 13.30 uur

Het telefonisch spreekuur op locatie Linschoten (06-55025395) is op de volgende tijden:
Dinsdag 11.00 – 12.00 uur
Woensdag 14.30 – 15.30 uur

Vrijdag 12.00 – 13.00 uur

Belt u op een spreekuur, maar kunt u ons (herhaaldelijk) niet bereiken omdat we al in gesprek zijn? Spreek dan een bericht in óf stuur ons hieronder een bericht, óf stuur ons een e-mail naar info@psychologenwl.nl, dan bellen we ú terug.

 

Wachttijd

Voor nieuwe aanmeldingen is er momenteel ongeveer 12 weken wachttijd. Wachttijd is mede afhankelijk van de leeftijd (voor kinderen tot 4 jaar geldt doorgaans een kortere wachttijd), problematiek en eventuele voorkeur voor locatie en dagen. Voor de locatie Woerden kan de wachttijd langer zijn omdat we daar minder capaciteit hebben. Na de intake begint de behandeling aansluitend, er is dus geen aparte wachttijd voor behandeling.

 

Maatregelen Coronavirus

Wij volgen de actuele aanwijzingen van het RIVM, zie RIVM.

Afspraken vinden in overleg met uw behandelaar op de praktijk plaats, telefonisch of middels
beeldbellen. Ook hebben we uitgebreide mogelijkheden voor internettherapie, waarmee u thuis aan
de slag kunt gaan.

Als u een afspraak op de praktijk heeft, vragen wij u alleen te komen als u géén klachten heeft
en de hygiëne maatregelen goed in acht te nemen (schud geen handen, hoest en nies in de
binnenkant van uw elleboog, was regelmatig uw handen en gebruik papieren zakdoekjes). Bij
binnenkomst en vertrek verzoeken wij u een mondkapje te dragen. Daarnaast wordt u bij aankomst
gevraagd uw handen te wassen.

Kunt u niet naar de praktijk komen omdat u bijvoorbeeld verkouden bent of in quarantaine thuis
moet blijven, laat dit dan aan uw behandelaar weten, dan kan de afspraak met beeldbellen of
telefonisch gewoon doorgaan!

 

Waarneming en crisissituaties:

Bij afwezigheid van de behandelaar (bv. tijdens vakantie), kan een beroep gedaan worden op één
van de collega’s in de praktijk. Is er sprake van crisis en kunt u ons niet bereiken,
bijvoorbeeld omdat het na kantoortijd is of in het weekend, neem dan contact op met uw huisarts.

 

Informatie voor verwijzers

Wilt u met ons overleggen over een verwijzing? Dan kunt u bellen op een telefonisch spreekuur óf
een bericht inspreken/ een bericht via de website versturen, dan bellen we u terug.

Bij een verwijzing dient cliënt zich altijd óók zelf aan te melden op een telefonisch spreekuur.
Daarnaast is er een geldige verwijsbrief van de huisarts nodig om voor vergoeding in aanmerking
te komen.

Indien u aangesloten bent op Zorgdomein, kunt u ons de verwijsbrief via
Zorgdomein sturen (onder de naam ‘Mentaal Beter’, onze franchise organisatie). Cliënt moet dan
nog wel zélf naar een telefonisch spreekuur bellen om de aanmelding te bevestigen en in gang te
zetten.

 

Kamer van Koophandel nummer: 63024756

Laatste update: 15-08-2022