Contact

Bel voor nieuwe aanmeldingen naar een telefonisch spreekuur

Voor nieuwe aanmeldingen wordt u verzocht te bellen naar een telefonisch spreekuur. We hebben dan de tijd om met u (kort) de reden van aanmelding te bespreken en met u mee te denken of u bij ons op de juiste plek bent.

Wilt u zorgen dat u uw BSN-nummer (van uw kind) en verwijsbrief van de huisarts of beschikking van de gemeente bij de hand heeft?

Het telefonisch spreekuur op locatie Woerden (0348-417121) is op de volgende tijden:
Maandag 12.30 – 13.30 uur (let op, dit spreekuur vervalt op maandag 14 juni)
Donderdag 12.30 – 13.30 uur

Het telefonisch spreekuur op locatie Linschoten (06-55025395) is op de volgende tijden:
Dinsdag 11.00 – 12.00 uur
Woensdag 14.30 – 15.30 uur
Vrijdag 12.00 – 13.00 uur

NB: Door omstandigheden vervalt het spreekuur op maandag 14 juni in Linschoten (12.30 – 13,30 uur).

Belt u op een spreekuur, maar kunt u ons (herhaaldelijk) niet bereiken omdat we al in gesprek zijn? Spreek dan een bericht in óf stuur ons hieronder een bericht, óf stuur ons een e-mail naar info@psychologenwl.nl, dan bellen we ú terug.

 

Wachttijd

Voor nieuwe aanmeldingen is er momenteel ongeveer 12 weken wachttijd. Wachttijd is afhankelijk van de problematiek en eventuele voorkeur voor locatie en dagen. Voor de locatie Woerden kan de wachttijd langer zijn omdat we daar minder capaciteit hebben. Na de intake begint de behandeling aansluitend, er is dus geen aparte wachttijd voor behandeling.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

 

Maatregelen Coronavirus

Wij volgen de actuele aanwijzingen van het RIVM, zie RIVM.

Afspraken vinden in overleg met uw behandelaar op de praktijk plaats, telefonisch of middels beeldbellen. Ook hebben we uitgebreide mogelijkheden voor internettherapie, waarmee u thuis aan de slag kunt gaan.

Als u een afspraak op de praktijk heeft, vragen wij u alleen te komen als u géén klachten heeft en de hygiëne maatregelen goed in acht te nemen (schud geen handen, hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog, was regelmatig uw handen en gebruik papieren zakdoekjes). Bij binnenkomst en vertrek verzoeken wij u een mondkapje te dragen. Daarnaast wordt u bij aankomst gevraagd uw handen te wassen.

Kunt u niet naar de praktijk komen omdat u bijvoorbeeld verkouden bent of in quarantaine thuis moet blijven, laat dit dan aan uw behandelaar weten, dan kan de afspraak met beeldbellen of telefonisch gewoon doorgaan!

 

Waarneming en crisissituaties:

Bij afwezigheid van de behandelaar (bv. tijdens vakantie), kan een beroep gedaan worden op één van de collega’s in de praktijk. Is er sprake van crisis en kunt u ons niet bereiken, bijvoorbeeld omdat het na kantoortijd is of in het weekend, neem dan contact op met uw huisarts.

 

Informatie voor verwijzers

Wilt u met ons overleggen over een verwijzing? Dan kunt u bellen op een telefonisch spreekuur óf een bericht inspreken/ een bericht via de website versturen, dan bellen we u terug.

Bij een verwijzing dient cliënt zich altijd óók zelf aan te melden op een telefonisch spreekuur. Daarnaast is er een geldige verwijsbrief van de huisarts nodig om voor vergoeding in aanmerking te komen.

Indien u aangesloten bent op Zorgdomein, kunt u ons de verwijsbrief via Zorgdomein sturen (onder de naam ‘Mentaal Beter’, onze franchise organisatie). Cliënt moet dan nog wel zélf naar een telefonisch spreekuur bellen om de aanmelding te bevestigen en in gang te zetten.

 

Kamer van Koophandel nummer: 63024756

Laatste update: 11-06-2021